Kreativ week-end

Vi har syet!

DSCN3247

Rasmus testing the machine

 

Sørme så! Jeg har lavet en ny bunke fleece-sokker (det er godt at have mange af sådan nogle når man bor i et fodkoldt hus – og de fleste gæster er vandte til lejligheder). Rimeligt kedeligt – men meget effektivt – og så kan jeg vente et års tid med at lave en ny portion.

Rasmus (min søn på 11) har håndarbejde i skolen og synes det er lidt kedeligt kun at sy på papir. Så han spurgte om han måtte sy på min maskine. Han fik et lille kort kursus, og så fandt han på at han ville lave en gammel yndlings-t-shirt (der er for lille) om til en sej pude. Han fandt selv ud af hvordan han skulle gøre det og fik kun hjælp med at sy halshullet til sidst (det var svært at styre en fyldt glat t-shirt!). Er meget stolt!

 

DSCN3243

Senere gik han i gang med et penalhus og jeg har klippet endnu et par wellness bukser (ONION 6011).

DSCN3245

The finished pillow - and the proud maker!

 

Der strikkes også – bestilles frø til haven.. Mere om det senere.

 

We have been sewing! Really!

I’ve made tons of fleece socks (which are great when you live in a house with cold floors and all your guests come from appartments!). They are very practicalbut also very boring to sew. But this batch should last me at least a year :-)

Rasmus has Textil Craft (sewing/knitting/crocheting/felting) in school but only gets to sew on paper, which he finds a bit boring. So he asked if he could sew something on my machine. A quick introduction later, he was ready to sew what he wanted. And he had a plan: A very cool favorite t-shirt was too small, but could be turned into a very cool favorite pillow. He figured out how to do it himself, and only neededhelp whith closing the neck hole. I’m very proud of him!

Later he started working on a pencilcase and I cut out yet another pair of Wellness pants (ONION 6011).

I’ve also been knitting – and started thinking about ordering seeds for the garden. More about that later…

One response to “Kreativ week-end

  1. Nej, hvor sejt – og en god idé! Det er sjovt det der med at sy i papir – det er også det, jeg kan huske fra håndarbejde i skolen. Jeg har faktisk lige skrevet om det på min blog, fordi jeg for omkring 1 uge siden havde syet i 1 år. Jeg fik aldrig skrevet tak for samarbejdet – sådan efter hele happeningen – jeg håber, at der kom noget din vej! :)

Leave a Reply

