Lugedag – på alle måder..

Jo, formiddagen blev brugt på haven. Jeg har ikke luget i nogle uger pga regnen (det er hurtigere når man bare kan hakke, og så er det det), men måtte sande at staudebedet trængte!

Se selv:

Staudebedet før

Og så lige en times tid efter:

Stauder efter

Jeg foretog også lige en lille omrokering af nogle planter. Høstanemonen røg ud i siden afbedet for at få plads til min nyindkøbte Astrid Lindgren rose (Fra Rosenhaven i Løve – mere om det en anden dag), der skulle stå i midten af bedet:

 Astrid Lindgren buskrose

Lige siden vi flyttede ind, har den hosta, der stod i et bed foran drivhuset irriteret mig (ikke til at komme forbi!), og i dag skulle den så flyttes hen bagerst i staudebedet!

Således så bedet foran drivhuset så ud før

 Drivhus-bed før 

Og efter (det kostede iøvrigt lige en greb, da jeg skulle have den op… Øv!) at jeg havde plantet en æblemynte og en salvie (også fra Løve):

 Drivhus efter

Og det var så formiddagen… Om eftermiddagen deltog jeg lige i en anden udlugnng – den der foregår med voks hos en kosmetolog…  Først benene, og så skulle jeg jo også gerne blive bikini-klar… Av! Hvem er det liiiiiiiiige der har bestemt at hår på kvinder er ækelt og grimt??? For jeg kunne godt tænke mig en lille snak m vedkommende… Faktisk var bikinilinjen ikke så slemt som jeg havde frygtet – men stadigvæk -Av!

For at vende tilbage til haven… Jeg klippede også lige katteurten ned (det står der i bøgerne at man skal) og har tænkt at prøve at lave stiklinger at den, men indtil jeg kommer til det (i morgen?) har jeg sat nogle af stilkene i vand – og der fandt Iantha dem:

katteurt

Og så til sidst lidt stemningsbilleder fra haven (jeg skal nemlig ind og se film og strikke nu):

Echinea’en er sprunget ud:

echineaen er sprunget ud

Og min hvide klematis er begyndt at blomstre igen (efter kraftig beskæring pga grill-for-tæt-på-ting tidligere på sæsonen):

klematis

Og sørme om ikke sommerfuglen lige sad og slappede af efter sit parringsræs – lige foran mig:

lille sommerfugl

Nå, men tak for i aften – der er vist mere plantning på programmet i morgen (kom nemlig liiiiiiiiiiiiiige til at køre forbi den lokale plantepusher i eftermiddag)…

One response to “Lugedag – på alle måder..

  1. Terri Kennedy

    Your plants are exactly the same as I am growing in western North Carolina USA mountains. I have many hosta and also the klematis vines. Today I dug out all the weeds and planted creeping elfin (very tiny) thyme in the cracks of my stone walk.

Leave a Reply

