Se!

Min kjole

Så er min nye kjole færdig!

Mønster: Er morphet sammen af mit yndlings-t-shirt-mønster (der engang var ONION 5003, men som er blevet tilrettet så meget at det næppe ligner) og af kjolen ONION 2013 – for at få ryg-indsnittene og vidden i skørtet. Da jeg havde tegnet mønstrene sammen, lavede jeg en prøveopsyning i noget grå jersey for at få indsnittene på plads. Det er ikke perfekt (stadig lidt folder bagtil, men det er fint).

Stof: Så vidt jeg husker fra Butik Stof i Holbæk. Købte det til fantastisk go pris på udsalg. Er Viscose/lycra jersey. 

Tilretninger: På det oprindelige t-shirt mønster har jeg rettet for skrå skuldre, bred ryg, og forward shoulder (kan ikke lige oversætte den)..

Dom: Jeg elsker den, indtil videre.. Nem og hurtig som en t-shirt, både at sy og at have på. Og jeg kan snildt forestille mig at jeg skal forbi stofbutikken på mandag og hente mere viscose/lycra jersey!

Hvad synes du??

 Look!

My new dress is done. I morphed the pattern from ONION 5003 and ONION 2013 to make this easy to sew and wear, t-shirt dress, only shaped by somewhat curvy side seams and the back darts. The dress is made in a very nice and soft rayon/lycra jersey – and I love it! Will make many more…

What do you think?

3 responses to “Se!

  1. Terri Kennedy

    Maria, you look fabulous in this dress! I’ll have to look at those two patterns.

  2. Jeg synes, den er helt fantastisk.

    Tillykke med den!
    🙂

  3. Det er bare flot din kjole. Du får det til at lyde så enkelt “lige” ;-)) at en kjole. Jeg er lige ved at kunne få helt lyst.
    Mange hilsner
    Anne-Mette

Leave a Reply

