sokker

Jamen, ved du hvad? Så så jeg lige Ugly Betty i går aftes, og så blev mine sokker lige færdige!

sokker ver. 1.0

Navn: Sokker ver. 1.0

Garn: Løve Ragsokgarn

Pinde: 5,5 (mm)

Mønster/opskrift: Ingen. Jeg prøvede mig frem m maskeantallet – og det blev så til 36. Og så fulgte jeg sådan en standard sok-lavnings-metode fra et gammelt Alt om Håndarbejde.

Dom: De er dejlige (og dejlig bløde) at have på. Lidt skæve i det… men altså det er det første par sokker, så det er ok.

Og så gik jeg i gang med et par til Hr. Urt:

sok ver. 2.0

De skal nok også blive gode – nu hvor jeg ligesom har fundet idéen med det hele!

Og så har jeg også lige klippet en jersey t-shirt kjole version 2.0.. I det her stof:

stof

Det er nu ikke sikkert at jeg får syet på den inden ferien – som nu er meget tæt på… Der skal nemlig gøres rent, og jeg skal faktisk også have sået noget græs (men det er måske bedre at vente med det til vinden har lagt sig?)…..

Socks!

You know what? I was watching Ugly Betty  yesterday evening, and suddenly my socks were done:

Name: Socks version 1.0

Yarn: Løve Ragsock yarn

Needles: 5.5 (mm)

Pattern: None. I (and Tini) experimented with the size and ended up deciding that I needed 36 m. After that I followed some general guidelines for sock making.

Judgement: I love them. They are very soft and wonderful to wear and even though they are a bit crooked, they are my very first pair of socks and it doesn’t have to be perfect!

After that I started sock version 2.0 for Mr. Weed.

And today I cut a new version of the jersey t-shirt dress in the fabric shown.

I don’t think I’ll get any sewing done before we go on vacation, though… I have to clean the house – and also I really should plant some grass seeds (but I’m wondering if that should wait until tomorrow, when there is less wind)

3 responses to “sokker

  1. Jo jo de er skam rigtig flotte og når først man er begyndt på at strikke sokker så ender det med at man blir helt afhængig af det, og det er jo heller ikke det værste.
    Kh Jane

  2. hey cool! I have finished the back part of my top and I’m nearly at the toe of the hedera sock I started🙂

  3. Hejsa.
    Vi er en klasse fra Tilsted skole (nær Thisted).
    Vi skal holde en julefest for vores forældre, søskende og bedsteforældre.
    I den forbindelse vil vi lave en tombola.
    MEN………… Vi mangler sponsor gaver til vores tombola.
    Vi håber I kan hjælpe os med et eller andet. På forhånd tak.
    Overskuddet fra tombolaen går til vores lejrskole.
    Vi håber at høre fra jer.
    Mange hilsner
    22 glade børn fra Tilsted

    Simon Andersen
    Lykkesvej 16
    7700 Thisted

    lykkesvej16@mail.dk

Leave a Reply

