Flittig!

..er jeg i dag! På husmor-måden…

Jeg har slået græs, sået nyt græs langs huset (der har før været et alpint bed – ikke med min gode vilje!), og så har jeg fundet ud af at kartoflerne vist var ramt af skimmel – og så skal toppene af! 

For at jeg kan finde dem igen, har jeg sat pinde i jorden, hvor toppene røg af:

kartoffelbed ordnet

Det er Koda – vores baby-kat (men dog snart 3 år gammel!), der sidder midt i det hele.

Når jeg nu havde noget bar jord, måtte jeg jo også lige så lidt, så det blev til flerårig rucola og spinat (mon det vil spire? eller er det mon for varmt).

sået

Og når jeg nu var så godt i gang – så gik jeg i gang med at sylte stikkelsbær! (Min mand begyndte at hulke af grin, da jeg fortalte ham hvad jeg ville gøre!) Det har jeg aldrig prøvet før, så jeg slog op i den lille grønne – og der står at stikkelsbærene skal koge til det bliver stift… Hvad tror I de mener med det? SKal det koge til det er stift i gryden? Eller til det er stift når det køler? Hjælp mig!

Sådan så det ud da jeg begyndte: 1 kg stikkelsbær (blendede m en stavblender istedet for at mose dem igennem en sigte), 500 g sukker og skal af 1 øko citron:

Marmelade?

Nu har det kogt i 1 time, og det er altså stadig flydende… så hurtig hjælp ville være dejligt!

ETA: Jeg ringede til svigermor, og vi fandt ud af det. Jeg prøvede det af på en tallerken – og det stivnede, så nu har jeg 3 store glas m marmelade!

I’ve been working hard today – the house-wife way..

I’ve mowed the lawn, sowed new grass along the house, and I found out that the potatoes had some kind of fungus, and that I had to take the tops off. So I took care of that, and placed sticks, so I know where to find my potatoes. It’s Koda the baby-cat in the middle… Allthough she is hardly a baby anymore – almost 3…

With the bare soil, I decided I had to plant some more seeds – I planted rucola and spinach (to use for salat).

And then I decided to make jam from my gooseberries – I’ve never tried that before, and my husband laughed for a long time, when I told him what I planned to do – I’m usually not very house-wife-y (word??), but with the knitting and everything, he’s almost had it with me :-) 

Leave a Reply

