Der sidder en..

lille fugle-unge i min have.

 fugl

Den kan jo ikke flyve, og den sidder og pipper… Kattene har været henne og kigge på den, men synes ikke interesserede i at fange den (måske fordi den ikke flyver væk?)

Hvad gør man med sådan en? Jeg er ikke ret glad for at have fugle for tæt på (ret hysterisk omkring dem, faktisk tog det en del overvindelse at gå så tæt på at jeg kunne tage et billede), men den kan jo ikke klare sig selv, vel? Og dens mor kommer vel ikke og henter den… Hvad skal jeg gøre?

Nu jeg havde kameraet fremme, tog jeg lige et billede af min fine Blue Moon – rose (fra Rosenplanteskolen i Løve)… fin ik’?

blue moon

There’s a small baby-bird sitting in my garden.

It can’t fly yet and it’s sitting there calling… The cats have been over to look at it, but don’t seem interested in catching it (maybe because it doesn’t fly?)

What am I supposed to do about that? I don’t like being  too close to birds (in fact I get a little bit hysterical), but it can’t take care of it self, can it? And I guess the mum-bird wont come and get it.. so what should I do?

While I was out there, I took a picture of my Blue Moon rose (from the rose nursery in Løve) to show you.. Nice, isn’t it?

2 responses to “Der sidder en..

  1. You can throw a towel over it, then pick it up and put it in a shoe box and deliver it to your local vet.

  2. Jeg håber du fandt ud af at den klarede sig selv😉 Mor kommer og fodrer når du er langt væk!! Lidt tilbage i min blog kan du se at jeg har haft nøjagtige ligesådan en lille grimling, siddende på min græsplæne!😉 Om aftenen kom kattene og ville fange den… men straks har den to forældrefugle i nakken!!

Leave a Reply

