Håndarbejde

Det er da vist noget tid siden jeg har skrevet om mit håndarbejde

Men det er nu ikke fordi jeg ikke har lavet noget! I Provence skiftede jeg mellem mit sjal og sokkerne vers 2. om aftenen, se selv:

strik i Provence

Jeg strikker/hækler mest (kun) om aftenen når jeg ser fjernsyn eller sidder og snakker, så det bliver ikke til så meget, men i går lejede vi Blood Diamond på DVD – og så blev mit sjal næsten færdigt (billedet er frygteligt!) – nu mangler jeg kun frynserne og at hæfte ender, samt at “montere arbejdet”, som det vist hedder (at vaske det og strække det ordentligt):

sjal

Bortset fra det, så var det en rigtig god film! Frygtelig virkelighedsnær – det sker i virkeligheden, det her med bloddiamanterne og børnesoldaterne. Og jeg var virkelig overrasket over hvor dygtig en skuespiller Leonardo DiCaprio er! Wow!

I dag er der ikke sket så meget. Jeg har rydtet op på kontoret, lavet noget forberedelse til skoleåret, lavet shopONION-arbejde, købt ind og læst Harry Potter (stadig 6’eren). I aften har hr. Urt sørget for at vi skal ud i verden og spise og se Oceans Thirteen. Det har sine fordele at børnene er på ferie hos de andre forældre, og at man sådan kan gå i byen på en helt almindelig mandag!

Crafts!

It’s been some time since I’ve written about the crafts..

In Provence I took turnes on working on the shawl and the socks ver. 2 in the evenings, but since then I’ve only been working on the shawl. I only knit or crochet at nights when I’m watching tv or talking, so I’m not working that fast ahead. BUt yesterday we rented Blood Diamond and now the shawl is almost done (I need to make the fringes and finish the ends and all that) – the picture doesn’t do it justice!

The movie was brilliant and very accurate in telling what’s going on in the world. It’s scary! ANd I was sort of surprised seeing how good an actor Leonardo Dicaprio is!

NOthing much has happened today, I’ve been cleaning the office, doing some preparation for the next semester, done shopONION-work, shopped and reading Harry Potter (I’m still at number 6, though). Tonight Mr. Weed has made plans for us to go out into the world and eat out and then watch Oceans Thirteen . There are some advantages of the children being on vacation at the other parents’ houses, so that you can go out on an ordinary Monday!

One response to “Håndarbejde

  1. Hmm.. det er da godt nogen brænder for håndarbejde🙂

Leave a Reply

