dagligdag

Puha hvor dagene går hurtigt. Vi rydder op og gør ved hele tiden, for vores hus er jo sat til salg, og der kan komme interesserede købere når som helst. Og i hvert fald på søndag hvor vi har åbent hus (det første af mange). Havearbejde er ikke længere for min egen fornøjelses skyld, men for at det skal være pænt når købere dukker op, og at der skal rydtes op (det er jo almindelig høflighed :-))

Og så er der jo arbejde, som stadig er sjovt – og ja, så har jeg fået et lille skulder/nakke problem, og lægen siger at jeg skal begrænse min computertid…. hmmm. Jeg har altså lige en kæmpe bunke nye mønstre som jeg skal have oversat! Har ikke tid til det bøvl!

I går kom posten så med min gave til mig selv:

grønt

Min yndlings have-køkken bog. Jeg har lånt den ret mange gange på biblo, og nu besluttede jeg mig til at den fortjener at være en eje-bog. Den er super-god og grundig med dyrknings og koge-vejledning til alle mulige grøntsager – og en masse hyggelig snak indimellem. Anbefales kraftigt! 

Oh how the days run by fast! We declutter and clean a lot. Our house is now up for sale and has to be ready for potential buyers all the time – at at the very least for Sunday, when we have an open house for people interested. The work in the garden is no longer something I do to please my self – it’s something I do for keeping the garden looking nice. I cut the lawn, pull and burn the weeds etc…

And then there’s work (which is still a lot of fun) and I’ve got some problem with my neck and shoulders, so my doctor says I have to limit my computer time – well I still have a bunch of new patterns to translate, so that is really annoying! I don’t have time for bad shoulders!

But yesterday the mailman came with my gift to myself; My favorite garden-kitchen book about all sorts of vegtables, and how to grow and eat them – and a lot of interesting essay-style comments inbetween. I’ve borrowed the book at the library so many times, that I finally realised that I had to own it. So now I’ve allready started plnning my garden for next year🙂

2 responses to “dagligdag

  1. Pøj, pøj med åbent hus i morgen. Det ville være alletiders, hvis I fik solgt huset hurtigt. Rigtig god weekend!

  2. Jeg må give dig en kompliment på dit banner, ren smukhed!

    Og så vil jeg tillade mig og være umaerlig fræk lade dig vide at jeg er oversætter af strikke- og hækleopskrifter fra dansk og norsk til engelsk, hvis det skulle have interesse …

Leave a Reply

