Tilbage – Back again

Hej igen!

 Ja så er jeg tilbage fra ferien på Tenerife. ALtså det har jeg jo været i snart en uge, men som altid har der været meget der skulle styr på efter hjemkomsten. Vi havde en meget dejlig tur, men var også meget glade for at komme hjem igen – 14 dage er lang tid at være sammen hele tiden!

Jeg vil ikke kede jer med feriebilleder – bare et enkelt til at illustrere hvad ferien gik ud på – vand og sjov:

tenerife 1

Og så kommer vi lige til en hurtig “nyt siden sidst” runde:

Haven:

Jeg kan ikke rigtig finde energien til at gå i vores nuværende have, men glæder mig til at rydde op i den nye have. Men der er ingen vej udenom. Der skal ryddes op! Jeg skal fjerne rod-ukrudt og rydde op i drivhuset. I øvrigt er der stadig forbløffende mange blomster derude – på trods af at der har været frost. ¨Jeg må ud i eftermiddag – og så håber jeg altså at vi får solgt inden det bliver forår igen – kan ikke forestille mig at mønstre nok energi til at vedligeholde 2 haver!

På Tenerife fik vi de mest vidunderlige tomater jeg nogensinde har smagt. Selv jeg og manden spiste dem som slik (og ingen af os er meget til rå tomater). Vi købte en ekstra tomat og tog kernerne ud – så forhåbentligt kan vi næste år lave vores egne!

Strik:

Jeg havde troet at jeg ville være færdig med strømperne når jeg kom hjem. Men nej! Jeg fik faktisk slet ikke strikket på ferien. Jeg strikkede i flyet, men altså ikke så meget fremskridt der…

Syning:

Har alle mulige planer om at få mine pæne bukser færdige i aften – men det bliver nok snarere i løbet af ugen. Al den presning af sømme tager tid (og det skal være ordentligt!).

I øvrigt har vi det godt og stresser (næsten) ikke over at vi skal flytte om en måned. Er vi begyndt at pakke, da? Næææ nej. Men vi når det nok!

I øvrigt:

Der blev jo udskrevet valg mens vi var væk! Spændende (og på tide, synes jeg). Så mon ikke jeg kan få strikket lidt under valgudsendelserne? 

Nu vil jeg smutte hen på Bloglines og prøve at læse nogle af alle de poster der er blevet skrevet i mit fravær🙂

Hi again!

I’m back from our vacation on Tenerife! Well, I have been for almost a week, but things at work and in the shop has taken all my time (not to mention laundry and cleaning and 3 cats that are demanding attention N-N-NOW- even though they had a great catsitter…). We had a great trip, allthough 2 weeks is a looooooong time to spend together – all the time. I’m not going to bore you with a lot of vacation photos – just this one, that illustrates what this vacation was all about – water and fun!

And so.. .a News Update:

The garden:

I can’t seem to pull my self together and go cleaning up in my current garden – but I’m looking forward to cleaning up the new garden. I have to though. I need to pull some weeds and clean the green-house. By the way – there is an amazingly large amount of flowers in the garden still – even though we’ve had plenty of frost. I’m going out there this afternoon to clean up – and ten I hope that we get the house sold before spring – so I wont have to tend 2 gardens at once!

In Tenerife we got the most delicious tomatoes I’ve ever tasted. Even Mr. Weed and I (who are not that much for raw tomatoes) ate them like candy. So we bought an extra tomato and took out the seeds – I’m hoping we can grow our own Canarian tomatoes next year!

Knitting:

I had counted on having finished the rose-garden socks while on vacation – but I didn’t even finish the first. I didn’t knit at all during the vacation – Only on the plane, but didn’t finish anything… 

Sewing:

I’m planning on finishing my dress pants tonight. It might take a little longer though, with all the seams I need to press properly, it takes forever at this stage (but I can work on something else while I’m waiting for the seams to cool off).

Misc:

They announced, while we were away, that we will have an election for the parlament on November 13th. About time! I’m going to watch a lot of election-tv and hopefully will be able to finish the socks!

Now I’m going to go to Bloglines and catch up on all the stuff that has been going on in Blogland the last 3 weeks!

One response to “Tilbage – Back again

  1. Pingback: haven update / garden update « Uld og Urter

Leave a Reply

