pause

Ja, jeg har holdt en lang pause fra bloggen. Vi er jo sådan ved at flytte – vi har overtaget huset, køber ind og sætter i stand og pakker. Så der er nok at se til.

Og så er der sket noget forfærdeligt!

Koda er død. Koda, min lille dejlige baby-mis (som dog var 3 år) forsvandt i week-end’en. Der var hul i hegnet. Vi har ledt og ledt og kaldt og kaldt og sat seddel op med efterlysning. Og så ringede en dame og sagde at hun vidste hvor Koda lå og var død. 15 meter fra vores hus. Hun var blevet ramt af en bil og død med det samme. Mit hjerte bløder.

Vi pakkede hende ind i det blå fleece tæppe, hun elskede at putte sig i (mens vi alle tre græd højt) og kørte hende til en venlig dyrlæge, der ventede efter lukketid så hr. urt også kunne være med. Og nu er hun væk. Vi fik hende kremeret – for vi skal flytte fra det her hus om en uge, så der er ingen grund til at have hende her.

Koda var en meget særlig kat, og vi vil savne hende længe! Tænk at jeg ikke skal høre hendes ganske særlige “Kommander-miav” eller mærke hendes poter der kamp-ælter på maven klokken alt for tidligt om morgenen igen.

VI har ikke mange billeder af hende (hun var ufotogen – og iøvrigt for hurtigt henne ved kameraet til at man kunne tage billedet på bare lidt afstand. – for super-nysgerrig var hun også). Men her er et:

Koda. Verdens mest vidunderlige baby-mis

Hun er elsket og savnet!

I’ve been away for a some time – We are in the process of moving – we have the house now and are shopping furniture and paint and working. So here is a lot going on.

And something terrible happened. Koda died. Koda, my wonderful sweet baby-cat is dead! She got out through a hole in the fence and got hit by a car this week-end.

We wrapped her body in her favorite blue fleece blanket and drove the body to a kind vet, who stayed at the clinnic to wait for us so Mr. Weed could be with us. All 3 of us cried when we placed her on the blanket. There is a big hole in my heart – emptyness. Because Koda is gone way too early. I’ll never hear her miawing in that special “do-as-I-say-nnnnnow” way again – or feel her paws kneeding my stomach way too early in the morning. It’s very very very sad.

She is truly missed by us all.

6 responses to “pause

  1. Åhh hvor er det dog en trist nyhed😦 Det er are alt for tidligt, hende skulle i have haft maaange flere år sammen med!
    Varme tanker til jer!!!!

  2. So sorry to hear about Koda. She looked like a beautiful, friendly cat. Sending you a hug.

  3. Oh Maria, I am so sorry for your loss. Koda was a special teacher for your family – she taught you so many things, not only about cats, but about love, too. Bless her soul. What a very special being she was.

  4. Uha, jeg sidder her med tårer i øjnene! Jeg har også prøvet det! Med min store mis på 11, der forsvandt! Og så måtte jeg aflive min lille Rita, som kun var 2 – det var skrækkeligt. Hvor er hun yndig! Kan godt forstå, I er kede!!!

  5. Jag är så ledsen för er skull, jag kommer ihåg era katter från när vi var hemma hos dig…
    Min Gorbatjov är nästan 14 nu och jag är tacksam för varje dag

  6. Jeg kan uden at lyve mærke hvordan dit hjerte bløder, og hvor frygteligt det er. For knap to uger siden sagde jeg farvel til ikke en, men hele to katte som jeg havde haft hos mig i hhv. 7 og 4 år. Så jeg om nogen ved hvordan det føles i maven lige nu. Det er ikke nogen rar fornemmelse, og man har en masse “hvis´er” i hovedet også.

    Jeg håber du om lidt kan smile uden at være på tårerenden over minderne. Jeg er næsten ved at være der, men savner og mangler dem stadig frygteligt. Ønsker dig al det bedste i processen🙂

Leave a Reply

