woodland og andre blade

Her er så resultatet af en hel eftermiddags (fredag) arbejde ved og omkring symaskinen: Et styk mega-pude! Kun én??? Ja, kun en.

pude1

For min overlocker (som skulle bruges til at køre kanterne af med) og jeg havde et voldsomt og langvarigt skænderi, og lige meget hvad jeg gjorde (skifte nål, rense, træde om en trilliard gange) eller sagde (møg-lorte-maskine eller søde, rare..) så vil den altså ikke helt forme stingene som den skal. Det er en gammel maskine. Mindst 10 år gammel – og jeg har købt den for ingen penge fra en institution der skulle lukke. Men alligevel. Meget irriterende! Nu står der nok snart ny overlocker på indkøbslisten!

Den næste pude ville jeg gerne lave med en blanding af applique og broderi… der tænkes, og klippes måske ud til noget i løbet af i aften. Jeg har nemlig fået et klippe-presse-bord i syområdet (mere om det senere)!

Tilgengæld fik jeg faktisk strikket en del i går – især om aftenen.

Jeg har lavet prøver af mønsteret på forskellige størrelse pinde, og er endt med at foretrække pinde 4,5 til garnet (som hedder Milano og er fra DagliBrugsen). Det er ikke til at tage ordentlige billeder når det er så mørkt som det har været i dag, men her er alligevel et bevis på at der sker noget:

tørklæde1

Jeg har aldrig prøvet at strikke mønsterstrik før – det er rigtig sjovt – men kræver også lidt koncentration. Jeg kan dog sagtens følge rimeligt med i en film samtidig med. Jeg skal bare huske at holde pause de rigtige steder🙂

So this is the result of an entire afternoon (friday) by the sewing machine. A pillow. One pillow!

My overlocker (serger) (that I was using to finish the edges) and I had a long and hard fight and no matter what I did (changed the needle, cleaned everything, rethreaded a zillion times) or said (both the nice and the not so nice things) it wouldn’t form the stitches right. It’s old. At least 10 years and I bought it from a after-school program that was closing for no money to speak of. But still – it’s really really annoying. I’m guessing 2008 will bring a new overlocker in to my sewing room!

The next pillow is going to be something with both appliqué and embroidery… I’m still planning it but might start cutting tonight – I’ve got a  cutting-pressing table now, more about that later.

But I did get a bit of knitting done yesterday (mostly in the evening). I did samples of the pattern on different size needles and ended up liking the pattern on needles number 4,5 the most. It’s so dark here – even during the day that it’s almost impossible to get a decent picture, but here is the prove.

I’ve never tried knitting lace patterns before and I think it’s really fun. I need to koncentrate more than I do when knitting socks, but I was able to follow a movie on tv anyway (but it wasn’t that complicated ) :_) 

2 responses to “woodland og andre blade

  1. Godt gået af en første gans mønsterstrikker!
    Keep ud the good work🙂

  2. Tak tak
    Og jeg styrter derudaf – det er ret sjovt!

Leave a Reply

