Nyt år, ny have/ New Year, new garden

Godt nytår!

Jeg håber I havde en god fest? Selv havde jeg det sjovt – men fik liiiiiiige lidt for meget vodka indenbords – så jeg var ikke så meget værd i går. Men jeg fik da taget lidt billeder af min have.

Mit nytårs-have-mål (tror ikke på forsætter) er nemlig at være lidt mere konsekvent i forhold til jævnligt at tage billeder i haven – og skrive notater, så jeg kan huske hvordan det hele ser ud. Så her er årets første have-billede:

have.jpg

Det ser helt forårsagtigt ud, men tag ikke fejl. I dag har det været mørkt og koldt og snefuldt, og man kan godt mærke at det er vinter! Rosen i forgrunden hedder Sommerwind (mærkelig stavning, egentlig)- og det er den eneste blomst jeg har set i min have endnu – inclusive da jeg så haven i juli! Til gengæld blomstrer den stadig!

I nærmeste fremtid må I have en egentlig grundig præsentation af min legeplads, men det bliver ikke i dag:-) Indtil videre kan jeg bare afsløre at haven mest af alt består af (alt for) langt græs og en hel masse træer der har selvsået sig. Og så selvfølgelig Sommerwind og den der kæmpe rhododendron

Happy New Year! I hope you had a great party. I had a lot of fun – but also a lot (too much) of vodka, so yesterday was not filled with energy.

I did manage to take a few pictures, though.

My newyear-garden-goal is to document, through pictures and notes, how my garden looks and develops through the year. So here is the first garden picture of the year.

It almost looks like spring, but that was just yesterday. Today it has been dark and cold and with flurries in the air, and you can certainly tell that it’s winter. The rose in the front of the picture is called Sommerwind  and is the only flower I have seen blooming in my garden yet – including when I first saw it in July! But then it still blooms in January…

Very soon you’ll get a throurough presentation of my new playground, but for now I’ll let you now that it consist mostly of (way too) long grass and a lot of trees that noone planned, but noone removed either. And then of course Sommerwind and the giant rhododendron

6 responses to “Nyt år, ny have/ New Year, new garden

  1. Sommerwind is actually not spelled weirdly. It is just a proper German word🙂 meaning as you have guessed summerwind.

    The link isn’t working btw.🙂

    happy new year!

  2. aaah, so that explained it. I tried to fix the link, but it just goes to the main page – I can’t link directly to Sommerwind roses….

  3. er det ikke bare fordi det skal udtales på ærkejydsk? den vil jeg i øvrigt også gerne have i min have, men hvor stor er blomsterne egentligt?
    i øvrigt godt nytår, fik også selv så hatten faldt af ;o)
    kh Linda

  4. De rosenknopper ser helt friske ud! Skørt, her i Januar!

  5. Gott nytt år, är riktigt avundsjuk på din trädgård

  6. Very pretty roses. I’m looking forward to seeing your garden progress, and I’m a big fan of Rhododenrons, did you know they originate in Tibet?

Leave a Reply

