Forår i postkassen – Spring in the mail box

Så kom de første frøkataloger, som jeg har bestilt.

kataloger

Jeg skal godt nok ikke have så meget i år🙂 For det er jo en ny have og man skal ikke …bla bla bla

Så det bliver nok kun til lidt ærteblomster, nå ja – og mamelukærmer, selvfølgelig.

På den anden side er jeg sært fascineret af at man kan så sine egne stauder – og de skal jo først ud i jorden til efteråret…så måske alligevel lidt? At brygge kaffe og sætte sig i sofaen og læse igennem katalogerne (som vi sagde da jeg gik i 8. eller deromkring)!

So here are the first seed-catolalogues I ordered.

You know that I’m not going to get that many seeds this year🙂 Because it’s a new garden and you should always wait blah blah blah

So only some sweet peas this year. Oh, and some  Lavatera, naturally.. (English name?)

On the other hand I find myself very fascinated by the possibillitie of sowing my own perennials (imagine the amount of plants for a very little cost)- and since they won’t be going in to the ground until autumn, maybe I should…..

6 responses to “Forår i postkassen – Spring in the mail box

  1. Hvis du kan begrænse dig til at købe 2 frøposer, så har du min respekt!!!🙂

  2. Can’t help you with the English name, but I’m terrible with naming flowers. Poppies are always good because they self-seed and come up again in great numbers the next year, if you like the wild look.

  3. Miri – det har jeg ingen illusioner om – der skal jo også købes lidt frø til grøntsagshaven, men det er en hel anden sag. Og i øvrigt har jeg allerede skrevet 4 forskellige slags ærteblomster på listen🙂

    Ruth: We have plenty of wild poppies, actually – just outside the back of the garden (sometimes very soon I must make a decent presentation of the garden)

  4. Hi Maria,
    I just wanted you to know that I am in love with your new house (and garden) and if you ever decide to sell it…🙂

  5. Hehe, da jeg var ung, syntes jeg ordet staude i den grad hang sammen med sat og tung i røven! Nu er stauder mine yndlings, for de kommer hvert år, uden at jeg skal gøre noget :o)
    Spændende hvad der dukker op derude, hvad?

  6. Pingback: flere frø/more seeds « Uld og Urter

Leave a Reply

