Gæt et træ /guess a tree

For en uge siden klippede jeg nogle grene af et træ i sydhaven – de stak mig i hovedet når jeg sad på bænken. Der var bitte små knopper på, så jeg tænkte at det ikke kunne skade at prøve at sætte grenene i vand og se hvad der skete… De sprang ud:

grene.jpg

Først med blade, men nu er der minsandten kommet små blomster også..

greneblomst.jpg

Jeg er ikke trækyndig, men vil da meget gerne vide hvad det er for et træ. Ved du det?

About a week ago, I cut some branches of a tree because they were in my face we I was sitting on the bench in the south garden. They had small buds, so I tried to put them in vase to see what happened. Well the buds turned into both small leaves – and flowers, too.

I don’t know much about trees, but would love to know what kind this is. Do you know?

4 responses to “Gæt et træ /guess a tree

  1. I would guess a plum or a cherry… or a rockpear? I just know the German word. Felsenbirne…. I have some of that in my house too so I can send you pics as soon as the buds will spring open

  2. tja, er det ikke mirabelle?

  3. Hvidtjørn? Blomstrer de ikke som det første?På den anden side er alt ligesom blevet narret af den milde vinter, så det….
    spørger min botaniker-mage en af dagene….

  4. Det er mirabeller.

Leave a Reply

