Strikning og syning i mellemtiden / Knitting and Sewing since the last post

Hej igen..

Hold da maagle hvor tiden går hurtigt… Det er nok det der med fuldtidsarbejdet, shoppen, hobbyerne og så at jeg lige også synes jeg skal uddanne mig mere…

vary small and soft alpaca baby socks

very small and soft alpaca baby socks

Men jeg har faktisk fået lavet en del på sy/strikke området. Jeg har lavet en aftale med en veninde om at vi mødes hver anden tirsdag aften og syr. Eller hun syr og jeg hjælper, for hun har ikke prøvet at sy tøj til sig selv før. Sidste tirsdag tegnede vi et t-shirt mønster af til hende, syede en hurtig prøve-opsyning og fik tilrettet indsnittene. Jeg blev helt inspireret og gik bagefter i gang med at tegne denne her skjorte kjole af. I week-end’en strøg jeg stof (petrol viscose jersey), klippede ud og gik i gang med at sy – med alle intentioner om at nå så langt som til knaphullerne… Nå men når mennesker lægger planer griner guderne og ikke en, men hele to gange lavede jeg åndsvage syfejl (heldigvis stadigvæk til at redde) – og måtte pille overlocksømme op… hmmm. Så selv om det er mit August Garment, når jeg nok ikke at blive færdig.

Torsdag i sidste uge (det er så en uge siden :-)) var jeg til strikkecafe og lavede babysokkerne færdige. Jeg har et stort nøgle brun mohair, som jeg har fundet på et loppemarked engang. Og jeg ville så gerne lave et sjal i hulmønster igen. Så efter at have prøvet lidt frem og tilbage, kunne jeg endelig slå op til et “Bundter af Blade” tørklæde. Det har jeg gjort, og jeg synes jeg er kommet ret langt:

-)

You can't really see the leaf pattern. But it's there!

I aften kan det ske at jeg skal af sted igen – det er ret hyggeligt! Hvis du færdes i Holbæk området og har lyst til at deltage, må du endelig sige til!

P.s. Jeg har stadig en have, og er stadig glad for den… der sker bare ikke så meget nyt i deni øjeblikket..

Hi!

How time flies by! It must be the full time job, the shop, the hobbies and the urge to take more college classes that makes it go so fast…

But I have actually done some sewing and knitting lately! A friend of mine and I have agreed  to meet up every other Tuesday and sew. She is plus sized and have never sewn clothes for herself before, so I’m pushing her into it and we are having fun! Last Tuesday we traced a t-shirt pattern for her, made the muslin and adjusted the darts. That got me inspired to trace and cut (in a petrol (muted teal) jersey) this shirt dress. I even got to sewing some in the week-end too. But I had planned to get as far as the button holes and didn’t get there at all. Best laid plans and all that.. I made two(!!) big sewing mistakes – using the serger no less. Thankfully I was able to salvage it, but still… it wont be ready in time – It is my August Garment and I have no time to sew this week-end….

Last Thursday (a week ago) I went to a local SnB and had so much fun. I finished the baby socks and cast on a lace shawl made in some mohair I got at an garage sale once.. I have 120 g… I think I’ve come far with this one. It’s a fun leaf pattern called “Bundter af blade” (heaps of leaves)…

That’s it.. I might go to the SnB tonightif I can get away🙂

P.S. I still have and love my garden and spend a lot of time out side… I just don’t have anything new to tell recently…

4 responses to “Strikning og syning i mellemtiden / Knitting and Sewing since the last post

  1. The lace shawl is looking fabulous, and those baby socks are very cute.

    Pictures of your garden are always welcome🙂

  2. oooohh cool and an SnB in Ugerlöse?

  3. Yep – it’s at the yarn-lady’s! But I ended up not going yesterday because I had to clean up kitchen, do lunches etc, and suddenly I was just to tired. But I crashed in front of the tv and did a few more needles (right expression??) on the lace shawl

  4. Pingback: Wadder (det’ en ommer) « Uld og Urter

Leave a Reply

