Magic Loop

Jeg har i noget tid tænkt at det kunne være smart at prøve at strikke sokker med Magic Loop metoden, hvor man bruger en rundpind i stedet for strømpepinde. Især når jeg har mit strikketøj med mig, er det lidt en gambling at holde styr på at pindene ikke forsvinder (åh, min dejlige rosentræspind, som forssvandt i en idrætshal i Kalundborg – nu er der kun 4 i sættet :-(). Tini prøvede atlære mig det, da hun var her i juli, men jeg har selvfølgelig glemt alt hvad hun viste mig.

Så -nu tog jeg mig sammen og googlede og fandt denne dejlige instruktionsvideo (lad være med at tænk på at hun holder mærkeligt på garnet.. de er skøre de amerikanere, som min mor altid sagde da jeg var barn..):


 

For some time now, I’ve been wanting to try knitting socks using the Magic Loop method (especially since I lost one of my very nice rose wood DPN’s, having brought my knitting to a work meeting), but I haven’t quite been able to figure out how.. Tini did show me in July, when she was here, but it wouldn’t stick to my brain.

But I found these instructions on YouTube – and now I know how to. (I just ignore that I don’t get why she’s handling the yarn like that – I forget the name of the different knitting styles, but this is the total opposite of how I knit🙂

Leave a Reply

